• Terminale internetowe
  • Terminale GPRS
  • Terminale przenośne

 

  • Visa
  • MasterCard
  • Maestro
  • American Express
  • Diners Club
  • JCB
  • Discover


  • Pre-autoryzacja
  • Card-not-present
  • Przewalutowanie
  • Doładowania
  • Płatności rachunków
  • Akceptacja kart

CASHBACK

Funkcja wypłaty gotówki za pośrednictwem temrinala jest typowym narzędziem marketingowym. Powstała w celu przyciągania klienta i podnoszenia atrakcyjności danego punktu handlowo-usługowego.cashback

Początki cashback-u w Polsce były dość restrykcyjne. Wypłaty można było dokonać tylko przy okazji transakcji kartowej, przy czym wypłata nie mogła być wieksza niż sama transakcja płatnicza.

Aktualnie można wypłacić gotówkę bez konieczności dokonywania zakupów na kartę. Same warunki są uzależnione od danego centrum autoryzacyjnego - nie wszystkie uruchomiły usługę wypłaty, albo wprowadziły uwarunkowania.

PREAUTORYZACJA

Transakcja taka wykorzystywana jest najczęściej w hotelach i wypożyczalniach samochodów. Jej celem jest zabezpieczenie środków na koncie klienta na wypadek jego rezygnacji z usługi. Preautoryzacja to rezerwacja środków na koncie klienta wykonywana w momencie meldunku gościa hotelowego lub przed wynajmem samochodu w przypadku wypożyczalni samochodów.

CARD-NOT-PRESENT

 

Card not present - metoda płatności kartą płatniczą polegająca na tym, że akceptant płatności nie wymaga fizycznej obecności karty podczas dokonywania transakcji.

Zazwyczaj zastosowanie tego typu płatności ogranicza się się do transakcji dokonywanych przez Internet lub telefon (MO/TO - Mail Order/Telephone Order). W przypadku transakcji internetowych centra autoryzacyjne wymagają wpisania numeru karty, danych właściciela, okresu ważności karty oraz kodu CVV znajdującego się na odwrocie karty.

INNE

Aplikacje na terminalach płatniczych są często przystosowywane w taki sposób, aby wychodzić naprzeciw potrzebom konkretnych branż oraz specyficznych potrzeb klientów.

Jedną z nich jest możliwość umiesczenia logo firmy użytkującej terminal na każdym potwierdzeniu transakcji płatniczej. Wystarczy przygotować obrazek w odpowiednim formacie i przesłać do centrum autoryzacyjnego.

Graficzna reklama jest częściej zapamiętywana przez klientów. Agenci rozliczeniowi zazwyczaj udostępniają wydruk loga za darmo, ewentualnie za symboliczną opłatą doliczaną do dzierżawy urządzenia płatniczego.

Innym przydatnym narzędziem jest możliwość wprowadzania napiwków w przypadku restauracji. Do tej pory było to możliwe tylko na kartach wypukłych. Aktualnie można już dawać napiwki z kart płaskich Visa i Maestro.

W przypadku większej ilości osób obsługujących terminal, można każdemu kasjerowi przydzielić indywidualny numer, który przyporządkowuje się do każdej transakcji. Ułatwia to późniejszą weryfikację dokonanych płatności.